Meet het succes met web analyticsOnline marketing is super gaaf. Het is namelijk een gouden marketingtool om in te zetten voor je bedrijf. De reden? Alles is meetbaar en inzichtelijk. Je weet wat de effecten zijn als je een actie of promotie begint online met bijvoorbeeld het aan aantal aanvragen of bezoekers op je website. Met Web analytics ondersteuning bij Crossmedia House weet je één ding zeker. En dat is dat je analytics dashboard helemaal goed is ingericht voor je online marketing campagne! Goed inrichten van Google AnalyticsDe meest gebruikte web analytics tool ter wereld is Google Analytics. Deze gratis tool is door Google ontwikkeld met als doel dat webontwikkelaars, marketing personeel en website eigenaren inzicht krijgen in statistieken. Deze statistieken gaan vrij ver en diep in de website, dat het voor een leek nogal overdonderden kan overkomen. De belangrijkste functies van Google analytics zijn:
Google Analytics biedt een schat aan informatie waar je als marketingbureau, eigenaar of ontwikkelaar veel aan kunt hebben. Je kunt inzicht krijgen in de meest populaire pagina’s, zodat je deze extra goed belicht op je website. Of dat je ziet dat tijdens afrekenproces in je webshop veel klanten afhaken. Dit is een signaal dat je webshop wellicht niet goed werkt. Dit zijn slechts enkele voorbeeld hoe je Google analytics functioneel kunt gebruiken ter verbeterting van je website.
Het meten van succes met web analytics van bijv. GoogleSucces meten is dé onderscheidende factor van online marketing ten opzichte van offline marketing. Maar hoe meet je je succes? Simpel! We gaan aan het werk met duidelijke doelen. Deze doelen kunnen we voor je inrichten in Google Analytics én in je website. Door deze samen te laten werken kun je perfect aan het einde van de maand of kwartaal meten hoe je marketing heeft gescoord. Wat Crossmedia House voor jou kan doen is:
Ijzersterk in combinatie met zoekmachine marketing (SEO en SEA)Website data is natuurlijk erg waardevol. Maar om goede conclusies te kunnen trekken moet die data er natuurlijk wel eerst zijn en daarom is het belangrijk om je zichtbaarheid te vergroten. Om meer bezoekers te krijgen is hoger in google staan een vereiste. Google is de grootste zoekmachine van Nederland met een marktaandeel van ruim 97%. Door goed vindbaar te zijn in Google trek je meer gerichte bezoekers aan en hoe meer bezoekers, hoe meer data! Maar hoe word je goed gevonden in Google? Dankzij een slimme zoekmachine strategie met zowel SEO als SEA. Wat is zoekmachine optimalisatie (SEO)? Met zoekmachine optimalisatie (SEO) focus je op de organische bezoekers in zoekmachines (lees: google.nl). Door te focusesn op de kwalitiet van je content kun je beter gevonden worden in Google. Belangrijke aandachtspunten zijn;
Houd er rekening mee dat SEO altijd tijd kost. Het voordeel is dat je op de langere termijn je vindbaarheid wel goed hebt staan. Wil je direct gevonden worden in Google? Kies dan voor online adverten! Wat is zoekmachine adverteren (SEA)? Om direct zichtbaar te zijn voor je klanten kun je ervoor kiezen om te gaan adverteren in Google. Hiervoor kun je gebuik maken van het AdWords platform waarbij je kunt adverteren met tekst en beeld advertenties binnen alle advertentiekanalen van Google en haar partners. Dus dat betekent:
Maak een afspraak om je online zichtbaarheid te verbeterenWil je werken aan je vindbaarheid en ook hoger in Google komen te staan? Of direct zichtbaar worden met advertenties? Maak een afspraak met Crossmedia House via info@crossmediahouse.nl of bel ons op 074-8512665. |
https://www.crossmediahouse.nl/ |