Je bent al tijden op zoek naar manieren om op te vallen als bedrijf. Niet alleen online, maar ook op straat. Merk je echter dat voorbijgangers jouw pand nog geen blik waardig keuren? Lijkt het pand eigenlijk helemaal niet op te vallen? Dan valt hier veel winst te behalen. Nu de wereld steeds verder digitaliseert, vergeet men soms hoe belangrijk het blijft om ook fysieke reclame te maken. Om visuele beelden te tonen aan de klant. Een fysiek pand wil je ook op de kaart zetten en dat lukt niet als je enkel online marketingvormen inzet. Gevelreclame is in dit geval onmisbaar. Maar wat is dat eigenlijk? En waar moet je aan denken als je deze marketingvorm succesvol wil toepassen? Wat is gevelreclame?Er zijn veel grote spelers op de markt beschikbaar als het om gevelreclame gaat. Goed voorbeeld is 3tac.nl. Zij zijn zeer vooruitstrevend in het gebruik van gevelreclame en beschikken over werkelijk alle mogelijkheden om de gevel van jouw pand duidelijk zichtbaar te maken en de aandacht van de potentiële klant te trekken. Maar wat verstaan we hier precies onder? Gevelreclame is eigenlijk een verzamelnaam voor alle reclame-uitingen die op de voorgevel van een bedrijfspand worden geplaatst. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan neonletters, raamstickers, spandoeken, reclameborden en ga zo maar door. Bij gevelreclame is het vooral belangrijk dat je dicht bij de huisstijl en het imago van jouw bedrijf blijft. De gevel moet uitstralen waar jouw bedrijf voor staat. Het werkt als visitekaartje voor het bedrijf en maakt direct een eerste indruk op klanten en zelfs toevallige passanten. Daarom is het des te belangrijker dat er goed wordt nagedacht over het ontwerp en het gebruik van de juiste reclame-uitingen. Op die manier val je niet alleen op, maar trek je hopelijk ook nog eens echt nieuwe klanten aan. Maak gebruik van verlichtingZichtbaarheid is van essentieel belang bij het succesvol toepassen van gevelreclame. Het is hierbij ook belangrijk om na te denken over de zichtbaarheid gedurende verschillende omstandigheden. Vind je het bijvoorbeeld belangrijk dat jouw pand ook duidelijk opvalt in het donker of bij guur weer? Dan is het slim om voor verlichting te kiezen. Tegenwoordig zijn er verschillende duurzame lichtsoorten die kunnen worden gebruikt om reclame-uitingen op de gevel beter zichtbaar te maken. Zo wordt Led-reclame steeds vaker toegepast. Ledverlichting staat natuurlijk bekend om haar duurzame kwaliteiten. De lampen zijn niet alleen zeer energiezuinig, maar gaan ook nog eens heel lang mee. Een slimme manier om jouw gevel nóg beter te laten opvallen. Juiste ontwerp kiezenDit is misschien een open deur, maar we kunnen hem niet ongenoemd laten. Een goed ontwerp bepaalt natuurlijk voor een groot deel het succes van de gevelreclame. Daarom is het noodzakelijk dat hier goed over nagedacht wordt en dat je waar nodig deskundige hulp inschakelt om het design te creëren. Het is belangrijk dat het ontwerp niet alleen aansluit op de uitstraling van de gevel, maar ook nog eens past bij de huisstijl van jouw bedrijf. Zo zorg je voor meer herkenbaarheid.
|