Klanten zijn belangrijker dan ooit tevoren. De globalisering en het internet heb de consument wereldwijd grote voordelen geboden. Ze hebben binnen elke productgroep de keuze uit veel verschillende producten en ook zijn er meer mogelijkheden om een product tegen een lage prijs in te kopen. Bovendien stellen klanten steeds meer en hogere eisen aan bedrijven.

Essentieel dus om ze te vriend te houden. Als ze ontevreden zijn stappen ze namelijk zo over naar één van de 168 concurrenten. De waarde die een relatie met een klant op de lange termijn kan betekenen is groot. Denk aan extra omzet en merkbekendheid. Helaas gaat het besef van de waarde van klanten niet altijd samen met een uitstekende klantenservice. Vaak krijgen we het idee dat we maar blij zouden moeten zijn dat er iemand is die ons te woord wilt staan. Maar bedrijven die dit doen zouden zich moeten beseffen dat ze zonder klanten niet zouden bestaan. Een bedrijf moet blij zijn dat de klant interesse in zijn product heeft en ervoor zorgen dat deze klant een waardevolle relatie voor de lange termijn wordt. Dit begint allemaal met een goede klantenservice.

24/7 bereikbaar zijn is iets dat gevraagd wordt in de hedendaagse wereld. Als je een klein bedrijf hebt is dit natuurlijk lastig, maar hier zijn oplossingen voor. Zo kun je een inbound callcenter inschakelen om de telefoontjes op te nemen als je zelf niet bereikbaar bent. Bovendien zijn dit opgeleide telefonistes die zich verdiept hebben in de onderneming, zo weet u dus zeker dat de (potentiële) klanten vriendelijk en professioneel te woord gestaan worden. Daarnaast zullen ze van elk gesprek een aantekening maken met wat er besproken is en wanneer je de klant eventueel terug kan bellen. Op antwoordservice-telefoonservice.nl vindt u meer informatie. Meer omzet, merkbekendheid en groei begint bij een uitmuntende klantenservice!

http://www.antwoordservice-telefoonservice.nl/
De klant is koning

Post navigation